A jól átgondolt márkaépítési stratégia használata versenyelőnyt jelenthet a vállalkozása számára a versenytársakkal szemben. Ugye Ön is szeretne előnybe lenni a konkurenciájával szemben? A márkaépítési stratégia használata előny nyújt az Ön vállalkozása számára az identitás és a márkaismertség kialakításában. A márkaépítési stratégia használata elkerülhetetlen és döntő jelentőségű minden vállalkozás számára mérettől függetlenül. A kisvállalkozások számára még fontosabb, hiszen törekedni kell a márkaismertség kialakítására a piacon.
Lehet, hogy már tudja mi az a márkaépítési stratégia? Amikor megnevez egy márkát, a célközönségnek már van egy elképzelése róla, tudja társítani valamivel. Amikor kimondja, hogy Nike, akkor egyből eszébe jut, hogy ”Just Do It”, vagy például a Red Bull szárnyakat ad! Ez az, amikor egy hangról, logóról, színről egyből azonosítani tudják a termékét, vagy a szolgáltatást. Ha kíváncsi a világ legértékesebb márkáira kattintson ide.
Ha jó márkaépítési stratégiája van, akkor megfelelően tudja pozícionálni termékét a piacon és magasabb profitot érhet el.
De felmerülhet a kérdés, hogy miért is jó ez a vállalkozásom számára?
A hatékony márkaépítési stratégia használata, rengeteg előnyt biztosíthat vállalkozása számára.
Márkaismertség növelése, mint márkaépítési stratégia
A márkaépítés elindításának fontos célja kell, hogy legyen a márkaismertség növelése. A célközönségnek jobban meg kell ismernie az üzleti tevékenységét. Az egészben az a legjobb, hogy ezt egyszerű marketingeszközök használatával is érheti. Gondolom, Ön sem rakná olyan bankba a pénzét, ahol minden fiók különböző színű, vagy eltérő ruhában dolgoznak az alkalmazottak? Fontos, hogy minden marketing kiadványon (plakát, honlap, újság, stb.), üzletben ugyanolyan arculattal találkozzon a vásárló. A jól átgondolt márkaépítési stratégia használatával megmutathatja ügyfelei számára, hogy törődik a vevőivel, valamint tartja a vállalt minőséget. A tudatos márkaépítéssel több eladást generálhat. A témában a 10 offline marketingstratégia című cikkünk is a segítségére lehet.
Bizalom és hitelesség
Mindenki azt hiszi, hogy csak a marketing növelheti a hitelességét? A kisvállalkozások számára fontos a vevői bizalom és ez által a visszatérő vásárlók megszerzése. A márkaépítési stratégia segít Önnek abban, hogy erős és érzelmi kapcsolatot alakítson ki a vevőivel. Az egyenlet egyszerű, minél több ügyfelet interjúvol meg, annál több értékes információt szerez. A magas vásárlói elégedettség megszerzése segít abban, hogy célközönsége jobban ítélje meg az Ön üzletét. A márkahűség minden vállalkozás számára fontos, hiszen hosszú távú utat nyit meg egy erős ügyfélkör felé, akik a terméket és a márkát érzelmi szinten kapcsolják össze.
Termékkereslet, mint márkaépítési stratégia
Képzelje bele magát egy kereskedő helyzetébe, próbálja elemezni a logikáját, hogy mi alapján fektet be egy termékbe. A kereskedő csak akkor raktároz be egy termékből, ha úgy gondolja, hogy lesz rá kereslet, és el tudja adni azt. Ön se tartson felesleges raktárkészletet, hiszen így csak áll a termékben a pénze, valamint a helyet is foglalja a raktárban. A márkaépítési stratégia alkalmazása biztosítja az értékesítés növekedését. Sokan csak olyan termékek iránt érdeklődnek, melyek már széles körben ismertek. A megfelelő márkaépítési stratégia segít abban, hogy ezt elérje.
Üzleti tervezés, mint márkaépítési stratégia
Mint vállalkozó nem csak a jelenlegi üzleti tevékenységére kell figyelnie, hanem figyelembe kell vennie a jövőbeni várakozásokat is. Példaként tekintsünk egy olyan üzletet, amely MP3 lejátszókat értékesít. Ebben csak akkor lehet sikeres, ha van igény ilyen termékre a piacon. Amennyibe a piaci igények megváltoznak, szükséges lehet a termék fejlesztése, felhasználási köreinek bővítése, vagy új termék piaci bevezetése. Ez csak akkor lehetséges, ha magas a márkahűség, és a vevők megbíznak a márkában. A hatékony üzleti tervezés segít abban, hogy vevői könnyebben felkészüljenek az új termékre. A vevők ugyanolyan minőségűnek gondolják majd az új terméket, mint a régit, mert egy márkanév alól származnak és ezáltal a fogyasztók összekapcsolják azokat.
Profitnövelés, mint márkaépítési stratégia
Manapság minden vállalkozás célja a profit növelése. A márkaépítési stratégiák használata, hatékonyan segíti a profit és az eladások növekedését. A vevők készen állnak arra, hogy megvásárolják az új terméket, még ha a piaci ár magasabb is, mint a megszokott. Ez által a hozzáadott éréket is növelheti, így vállalkozása a befektetők számára is vonzóbbá válhat. Hozzáértő befektető segítségével új termékeket fejleszthet, mellyel új piacokat hódíthat meg.
Piaci előny kialakítása a versenytársakkal szemben
A piacon olyan sokféle márkájú termék létezik. Miért gondolja, hogy a vásárló az Ön termékét választja? A megoldás abban rejlik, hogy megkülönbözteti termékét a többiekétől. Egyedi megjelenésű termékei legyenek, amit a vásárló már a boltban meg tud különböztetni a konkurens termékektől. Próbáljon többet nyújtani, mint a versenytársai. A vevők mindig a jól megkülönböztethető, egyedi termékeket keresik. A márkaépítési stratégia segít Önnek abban, hogy vevői jobban megismerhessék vállalkozását, ezáltal versenyelőnyt alakíthat ki a versenytársakkal szemben.
Motiválja az alkalmazottait
Ez az, amit mások nem mondanak el Önnek, pedig a mai munkaerőhiány mellett nagyon is fontos. A márkaépítési stratégiák használatával vállalkozása megerősítheti pozícióját a piacon, valamint meg tudja szerezni az identitását. Az alkalmazottak jobban szeretnek olyan cégnél dolgozni, amely saját identitással rendelkezik és jó hírnevet szerzett magának. Az alkalmazottak motiváltabbak lesznek, és biztos munkahelynek tekintik az Ön vállalkozását. Nem csak a lehető legjobbat adják a munkájukban, hanem a márka nagykövetei is lesznek.
Garancia, mint márkaépítési stratégia
Kezdő vállalkozásként fontos, hogy többet nyújtsunk, mint a konkurencia. A szolgáltatásainkra, termékeinkre érdemes valamilyen garanciát biztosítani, hogy a vásárlók nagyobb biztonságban érezzék magukat az új termék, szolgáltatás kipróbálásával kapcsolatban. Manapság érdemes összetett garancia szolgáltatást használni, ez is segít a megkülönböztetésben. Ezek alkalmazásával is növelhetjük a vásárlók elégedettségét, és a márka ismertségét.
Következtetésként még annyit mondanék, hogy a márkaépítési stratégiák használata minden vállalkozásnak előnyt jelent az üzleti életben. Ez nem csak a nyereséget növeli, hanem az alkalmazottak és a vásárlók elégedettségét is. A mai világban minden vállalkozásnak e cél elérésére kell törekednie.
Amennyiben további segítségre van szüksége a márkaépítési stratégiával kapcsolatban vegye fel a kapcsolatot a Marketingsteps.hu kivalló csapatával.