Az online és mobil felületek használatával az offline marketing háttérbe szorult. Az internethasználat ma Magyarországon 76%-os. Üzleti Facebook oldal létrehozása, hirdetés, értesítések küldése az ügyfeleknek az értékesítési csatornák melyeken keresztül a cégek és a vásárlók kommunikálnak, napról napra fejlődnek. Ezek az eszközök rendkívül hatékonyak, de ahhoz hogy az Ön üzlete fejlődjön szükséges a hagyományos marketing eszközök használata is. A legtöbb sikeres vállalkozás az online és offline marketing eszközök kombinációját használja az értékesítés növeléséhez. A márkázott ajándékok (tollak, pólók, táskák) valamint helyi szervezetek, események támogatása mind könnyű módszerek márkánk diszkrét, de hatékony reklámozásához.
Nézzük akkor hát a 10 offline marketing trükköt:
A névjegykártyák osztogatása
Ez talán a legolcsóbb és leghatékonyabb módszer, azért is említem elsőnek. A névjegykártyákat szinte bárhol osztogathatja, legyen szó szakmai rendezvényekről, vásárokról, de akár még a szomszédoknak is átviheti, a lehetőségek tárháza szinte végtelen. Egy ilyen kis tárgy, mint egy névjegykártya óriási potenciállal rendelkezik.
Adományozzon ajándékutalványokat!
Az iskola, vagy óvoda, vagy valamilyen sportegyesület adományokat gyűjt? Ha van jótékonysági esemény, adományozzon! Ez egy egyszerű módja annak, hogy közvetlen kapcsolatba kerüljön a nyilvánossággal, mindemellett jó színben tünteti fel vállalkozását.
Beszéljen a rendezvényeken
Vegyen részt egy olyan rendezvényen, ami az Ön tevékenységéhez kapcsolódik és készüljön fel egy jó beszéddel valamilyen témában. Ezzel gyors és mély benyomást szerezhet az iparág résztvevőiben, valamint cége ismertségét is növeli. Ha nem érez magában elegendő bátorságot vagy jogosultságot a beszéd megtartásához, akkor is hasznos az iparági eseményeken való részvétel, rengeteg hasznos kapcsolatot építhet, melyek nagyon fontosak a fejlődés szempontjából.
Részvétel a helyi nyomtatott sajtóban
Az online média térnyerésével a nyomtatott média még mindig hatékony, legyen az egy sajtóközlemény, egy magazin, vagy egy szórólap. A sajtóközlemények egyszerű eszközei annak, hogy bemutasson egy eseményt a vállalkozása életében. Fordítson sok figyelmet a megfelelő publikációra. Maradjon aktív, és annyi kapcsolatot alakítson ki a sajtóval, amennyi csak lehetséges, meglátja hasznosak lesznek.
Küldjön postai leveleket
Az e-mailek korában, a postai kampány továbbra is egy hasznos módszer. Meglepődne, hány ember szeretne továbbra is kézzelfogható ajánlatot kapni. Drágább és nem tud annyi adatot szerezni, mint egy e-mail kampánnyal, de csak nagyon kevés versenytárs használja. Küldjön kuponokat vagy termékmintákat, hírleveleket vagy bármit, amiről úgy gondolja, hogy megfelelően képviseli vállalkozását.
Hideg hívások, mint offline marketing eszköz
Gyűjtse össze a potenciális ügyfelek listáját, és hívja fel őket. Dolgozzon ki egy hideg hívásos stratégiát, melynek mentén bemutathatja termékét, vagy szolgáltatását. Figyelje oda, hogy ne legyen túl hosszú az előre megírt szöveg, mert nincs sok idejük manapság az embereknek. A jó hideg hívásos stratégiával növelheti az értékesítési eredményeket.
Részvétel a szakmai kiállításokon, vásárokon
A kiállításokon találkozhatunk a konkurenciánkkal. Megnézhetjük marketing anyagainkat, és betekintést nyerhetünk stratégiájukba. A szakmai vásárokon nagyszerű lehetőségünk nyílik a saját termékünk, szolgáltatásunk megfelelő bemutatására is.
A csomagolás vagy design megújítása
Erősítse meg a terméket a design újragondolásával. Fontos tudni, hogy a bolt újratervezése és a márkaépítés üzenetet küld a vevők felé. Talán itt az ideje, hogy frissítse az elavult designt, ami már nem küldi el a megfelelő üzenetet a vásárló felé. Szánjon időt a megfelelő kialakítására, a legkisebb változtatás is óriási eltéréseket eredményezhet.
Ünnepelje meg a sikereket
Szervezzen üzleti összejöveteleket, vagy valamilyen ünnepi eseményt, hogy megossza a sikereit. Lehet, hogy új partnert talált, vagy új szolgáltatást indított el. Próbája meg a helyi sajtót is meghívni a rendezvényére. Használja ki a lehetőséget, hogy díjazza csapata munkáját, valamint ösztönözze a jövőbeni sikereket. A céges rendezvények eljuthatnak a célközönséghez ezzel jövőbeni eladásokat alapozva meg.
Nyilvános rendezvények szponzorálása
Ha a pénzügyei lehetővé teszik, ez egy fantasztikus módja annak, hogy a terméke nevét széles körben elterjessze. Ahelyett hogy szervezne egy rendezvényt, szponzoráljon egyet. Támogasson adománygyűjtő vagy non-profit szervezeteket. Adjon ki a rendezvény nevével ellátott árucikkeket, kuponokat, kedvezménykártyákat. Ez olyan pozitív márkaképet épít, amit az emberek tiszteletben tartanak.
A fenti tippek széles körben elterjedtek, de eltérőek a költségek és az erőfeszítések terén. Mindegyik segíthet üzleti céljainak elérésében. Üdvözöljünk az új online marketing stratégiákat, de ne felejtsük el az offline marketing módszereket sem.
A hagyományos marketing nagyon széles terület, amiben jól jöhet a segítség. A Marketingsteps.hu kiváló szakemberei állnak a rendelkezésére.
Szuper ez a cikk, sokk hasznosat olvastam! Köszönöm
Szeretném ha még több cikk jelenne meg ebben a témában! Köszi