Kapcsolódva az előző cikkekhez most az online véleményekről lesz szó. Tudta, hogy a fogyasztók több mint 90%-a szerint, a vásárlási döntést az online vélemények nagyban befolyásolják? Ilyen statisztika mellett elengedhetetlen, hogy rendelkezzen stratégiával az online bírálatok megszerzésére és kezelésére. A pozitív visszajelzések jelentik a legkönnyebb utat az új vásárlók megszerzéshez.
A mai modern világban a vásárlók szeretnek véleményeket közzé tenni az online világban, melyben nagyon sok platform áll a rendelkezésükre. Akár még videót, képet is készítenek, érdemes csak az unpacking videókra gondolni a Youtube-on. Előszeretettel mondják el a véleményüket, értékelnek, legyen az pozitív vagy negatív a termékre nézve.
A valódi ügyfelek pozitív véleményei növelhetik a kattintási arányt a webhelyére, vagy növelhetik az üzletbe beérkező megrendelések mennyiségét. Ha egy fogyasztónak van választása egy olyan vállalkozás között, amely 12 ötcsillagos értékelést kapott, és leírja, mennyire elégedett egy termékkel vagy szolgáltatással, és egy olyan vállalkozás között, amely nincs rangsorolva. Mit gondol, melyiket fogja választani? A mai fogyasztók képzettebbek, mint valaha, és kihasználják az online világ erejét a döntések meghozatalához.
Természetesen nem feledkezhetünk meg arról sem, hogy léteznek negatív online vélemények is. Az esetek nagy többségében valamilyen apró félreértésről van szó. Az online vélemények nagy többsége felfűtött érzelmi állapotban, sokszor hirtelen készül. Negatív vélemény esetén érdemes felvenni a kapcsolatot a vásárlóval, és mindent megtenni annak érdekében, hogy a vevő elégedett lehessen. Pár negatív hozzászólás még előny is lehet, a sok pozitív mellett, amennyiben csak pozitív hozzászólásokkal találkozik a fogyasztó az gyanút kelthet benne.
Mit jelent ez az Ön vállalkozása számára az online vélemények szempontjából?
Keresse meg azokat a felületeket, amiket a fogyasztók leginkább használnak. Ezután hozza létre a stratégiát az egyes platformok vizsgálatához. Ne féljen kérdezni, ha tudja valakiről, hogy elégedett a termékével vagy a szolgáltatásával. Érdemes minden platformot igénybe venni. Ilyenek lehetnek a facebook, instagram, twitter, google+, árukereső, e-mail, saját weboldal. Az organikus és fizetett közösségi média megjelenéssel kapcsolatban egy másik cikkünk is a segítségére lehet.
Mindezek mellett lehetősége van személyes vélemény készítésére is a vásárlóival, amit majd a szolgáltatásai ajánlásakor felhasználhat. Ilyenkor készíthetünk videó interjút, vagy fényképet is. A képpel vagy videóval készített vélemények sokkal nagyobb konverziós arányt biztosítanak. Mindkét megoldás esetén fontos a pozitív visszajelzés a termékéről vagy a szolgáltatásáról. Fontos, hogy mosolygós videók, képek szülessenek. Videó esetében nem kell hosszúnak lennie már 1-2 perc is elegendő lehet.
A hozzászólások a keresőoptimalizálás szempontjából is fontosak. A Google kereső azokat az oldalakat előrébb rangsorolja amelyek, sok hozzászólást tartalmaznak, mint azokat, amelyek nem tartalmaznak hozzászólásokat. A hozzászólások számát érdemes a Google keresőben is megjeleníteni.
A vizsgálatnak egy célja van:
Szerezzen annyi valós pozitív értékelést, amennyit csak tud, ezt követően következetesen használja fel azokat a marketing stratégiájában. A pozitív értékelések nagyban segíthetik Önt az értékesítés folyamatában. Az emberek mindig figyelembe veszik más emberek véleményét. Biztos Önnel is megesett már, hogy megkérdezte ismerősét egy adott termékkel kapcsolatban, mert nem tudta eldönteni melyiket válassza. A vásárlók nem csak az értékelések mennyiségét veszik alapul, hanem azok minőségét is. Ha az összes véleménye egy évnél régebbi, akkor azok kevésbé relevánsak a fogyasztó szemében, ezért rendelkeznie kell friss értékelésekkel is. Itt akár használhatjuk influencerek véleményét is, de influencer marketingről hamarosan egy új cikk is készülni fog.
Az online vélemények felhasználása értékesítés szempontjából:
A pozitív hozzászólásokat többféle módon is felhasználhatjuk az értékesítést során a saját weboldalunkon, vagy valamelyik közösségi oldalunkon. A legegyszerűbb ezek közül a saját honlapunkon történő megjelenítés. A minőségi weboldal elkészítésével kapcsolatban egy másik cikkünk is a segítségére lehet. Ebben az esetben az értékesített szolgáltatás alatt vagy mellett megjeleníthetjük a termékkel, szolgáltatással kapcsolatos pozitív vásárlói véleményt. Fontos megemlíteni, hogy mindig kérjük ki, a vásárló hozzájárulását a véleménye elhelyezéséhez Az elégedett vásárlót ábrázoló kép mellé írjuk oda a vásárló véleményét. A termékek vagy szolgáltatások alatt videó interjút is elhelyezhetünk. A legjobb véleményeket videó formájában a vállalkozásunk bemutatkozásánál is elhelyezhetjük. Arra kell törekednünk, hogy minden látogató találkozzon az elégedett vásárlók véleményével. A látogatóknak érdemes lehetőséget biztosítani a hozzászólásra, vagy a termék értékelésére is. A saját weboldalunkon van lehetőség a hozzászólások moderációjára is, így a negatív, hozzá nem értő hozzászólásoktól nem kell tartanunk. A legfontosabb, hogy a látogatókat a pozitív termékvélemények vásárlásra ösztönözzék.
A pozitív online vélemények másik nagyon jó felhasználási módja a közösségi médiában rejlik. A közösségi médiában a hirdetéseknél és az organikus bejegyzéseknél megjelenítésre kerülnek a hozzászólások. Érdemes vásárlóinkat megkérni, hogy pozitív hozzászólásukkal segítsenek minket. A közösségi médiában jó visszajelzésekkel kell rendelkezni, hogy a profitunkat a hozzászólásoknak köszönhetően növelhessük. Az online médiában különösen fontos, hogy az esetleges negatív tapasztalatokra megfelelően reagáljunk. Mindent meg kell tenni a vásárlók elégedettségéért. A vásárlók felé azt közvetítjük ezáltal, hogy számunkra fontosak a visszajelzések, ez tovább növeli az elégedettségüket, elkötelezettségüket. Természetesen a közösségi médiában is lehetőségünk van a sértő kommentek moderációjára, törlésére.
A pozitív hozzászólások további felhasználási módja lehet még az e-mail kampány. Az e-mail kampány még mai is az egyik leghasználtabb online marketing eszköz. Az e-mailes megkeresésekben is megjeleníthetjük a termékről vagy szolgáltatásról kapott pozitív vásárlói visszajelzéseket. A pozitív vélemények felhasználásával több potenciális ügyfelet szerezhetünk az e-mail kampányból.
Készítsen sikertörténetet vásárlóival
A legelégedettebb vásárlóival érdemes sikertörténetet készítenie az értékesítési eredmények növelése érdekében. Fontos, hogy a vásárló hozzájáruljon az online megjelenéshez. A sikertörténet készülhet videó, vagy szöveges verzióban. A sikertörténetben szerepeljen, hogy a vásárló miért választja rendszeresen az adott terméket vagy szolgáltatást. A mindennapi használat játszón központi szerepet a sikertörténet elkészítése során. Kerüljenek kiemelésre a pozitív jellemzők a termékkel, szolgáltatással kapcsolatban. A vásárlói sikertörténeteket felhasználhatjuk, az értékesítés növelésére a saját weboldalunkon. Posztolhatjuk, a közösségi médiában, vagy felhasználhatjuk e-mail kampányban is.
A fenti szempontok alkalmazásával a vásárlók pozitív véleménye nagyban segítheti a sikeres értékesítést. A vásárlók véleményét fel kell, hogy használjuk az online marketing stratégiánkban. Amennyiben további segítségre van szüksége az online vélemények felhasználásával kapcsolatban, kérjük lépjen kapcsolatban velünk.