A közösségi média fogyasztókra gyakorolt hatását nehéz cáfolni, amikor már több mint 2 milliárd felhasználója van a világon. Ugye Ön is gondolkodott már azon, hogyan lehetne minél több vásárlót elérni a közösségi médián keresztül? Minden vállalkozásnak, függetlenül attól, hogy melyik iparágban tevékenykedik, tisztában kell lennie azzal, hogy milyen előnyökkel jár a közösségi média beépítése az online marketing tervbe. Jelenleg a vállalkozások 93%-ka használja üzleti célokkal a közösségi médiát. Ugye Ön sem akar kimaradni ebből?
A social média rengeteg megfizethető lehetőséget biztosít a kis és középvállalkozások számára. A marketing terv létrehozását megelőzően el kell dönteni mi a célja a közösségi média kampánynak. A közösségi média marketingcsatornáját alkotó két elem között gyakran zavar van, ezért most, mint két elemet részletesen bemutatjuk. Az organikus hirdetések, bejegyzések és a fizetett hirdetések kéz a kézben támogatják egymást, ezért minkét megoldás alkalmazása szükséges a sikerhez.
Az organikus közösségi média kampány:
A közösségi média marketing első eleme az organikus közösségi média tevékenység, vagyis az ingyenes bejegyzések és funkciók felhasználása bármelyik platformon (pl. Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn stb.). Lényegében nincs költségvetés a reklámköltségek bevonására, mivel ezek használat teljesen ingyenes. Egy jó organikus közösségi média kampány egy jól kidolgozott ütemtervből áll a tartalmak közzétételéhez, hogy oktasson, eladjon, tájékoztasson és inspiráljon. A közösségi médiában nem elengedő heti egy posztolás. Ahhoz, hogy minél jobb eredményeket érjünk el ezen a módon, heti több posztra, vagy napi egy posztra mindenképp szükség van. A felhasználók hírfolyamában gyorsan változnak a megjelenített posztok. Ahhoz, hogy minél jobb eredményeket érjünk el érdemes naptárat is vezetni, hogy mikor és mit szeretnénk megosztani a közösségi médiában. A napszakot is érdemes előre meghatározni, hogy a bejegyzés minél több embert érjen el, mivel az emberek általában a délutáni, hétvégi időszakban aktívabbak a platformokon.
Az organikus bejegyzések között a legjobb eredményeket a videóval vagy képpel rendelkező bejegyzésekkel érheti el, ezért ezek használata a szöveg mellett mindenképp ajánlott. A bejegyzésekben érdemes emojikat is használni, manapság ezek is egyre több vonzerővel rendelkeznek. A vállalkozása történetét is érdemes megosztani. Használjon storykat is szolgáltatás vagy termék használóiról. Manapság a storykra sokkal fogékonyabbak az olvasók. A közösségi médiában nagyon fontos a minőségi tartalmak megosztása a felhasználókkal. A social média előnyben részesíti a minőséget a mennyiséggel szemben. Figyelemfelkeltő posztokat kell, hogy létrehozzon, hogy minél több like-ot, megosztást szerezzen a bejegyzésével. A nem érdekes tartalmakat gyorsan továbbpörgetik a látogatók.
A közösségi média a tartalmak megosztásáról és a követőkkel folytatott párbeszédek létrehozásáról szól. A social média marketingjének magában kell, hogy foglalja a követőkkel való kapcsolattartást, az elkötelezettség növelését és az online közösség kiépítését. A közösségi médiában fontos a személyesség, hogy követői minél közelebbi kapcsolatba kerüljenek vállalkozásával és belelássanak annak működésébe. A bejegyzések és az online interakciók révén kommunikálhat az értékeivel, és kapcsolatot létesíthet a feliratkozókkal, akik Önhöz fognak fordulni, amikor szükségük van egy termékre vagy szolgáltatásra, nem pedig egy versenytársához.
A követőkkel való jó kapcsolat ápolása az egyik legjobb marketing fegyver. Ha olyan követőkkel rendelkezik, akik pozitívan beszélnek a termékéről, szolgáltatásáról, akkor ez egy hatalmas pozitív üzenet, mivel az emberek bíznak a már elégedett ügyféllé vált emberek véleményében. Közösségi média jelenlétének, jobb képet kell alkotnia a brandről, a fogyasztók számára. Ne féljen a sikeres nagy elérésű bejegyzéseket újra megosztani későbbi például fél vagy egyéves időpontban, így újabb sikereket érhet el velük. A pozitív online véleményekkel kapcsolatban, egy korábbi cikkünk részletesen foglalkozik.
A fizetett közösségi média hirdetés:
A közösségi média másik fontos marketing eszköze a fizetett hirdetés. A közösségi média exponenciálisan nőtt az utóbbi évek során, és a felhasználók által megosztott tartalom is több lett, mint bármikor korábban. A fizetett közösségi média kampány megfelelő alkalmazásával költséghatékonyan szerezhet megrendelőket terméke vagy szolgáltatása számára.
A platformok, például a Facebook, olyan algoritmust vezettek be, ami a fizetős hirdetéseket a felhasználók hírfolyamába helyezi. Az új algoritmusok, a korábbi szokások és nézettségi viselkedés alapján a felhasználó által leginkább érdekesnek tartott bejegyzéseket rangsorolják előre. Az organikus közösségi médiastratégiával ellentétben a fizetett hirdetésekhez költségkeretet kell beállítani, ahhoz hogy hirdetni tudjon. Meghatározhatunk maximális költségkeretet, vagy a hirdetésünk idejét, ami lehet egy nap, de akár több hónap is.
A fizetett hirdetésekkel elérheti azokat az embereket, akik érdeklődnek az Ön szolgáltatása vagy terméke iránt. A fizetett hirdetések az Ön szervezeti stratégiájával párosulva segíthetnek vállalkozása láthatóságát növelni, és elérhetik a célpiac azon résztvevőit, akiket soha sem talált volna meg organikus hirdetési módszerekkel. Számos közösségi médiafelület széles körű szűrési lehetőségeket kínál, például a Facebook-hoz tartozó felhasználók demográfiai vagy érdeklődési terület szerinti szűrési lehetőségei.
A hirdetések szövegének kreatívnak és figyelemfelkeltőnek kell lenniük, hogy minél több lehetséges megrendelőt érjen el minél kisebb anyagi ráfordítással. Érdemes több típusú hirdetéssel is próbálkozni, ezt hívjuk A/B tesztelésnek. A hirdetések közül kiválaszthatjuk a legsikeresebbet és azt a hirdetést alkalmazzuk a későbbiekben. A social médiát az emberek nagy többsége csak mobil készüléken használja, ezért a hirdetését úgy kell megterveznie, hogy mobilon is megfelelően jelenjen meg. Sok felhasználó nem rendszeresen olvassa a hírfolyamot ezért érdemes a Messengeren és Instagramon is megjeleníteni a hirdetését. A fenti megoldások előnyös lehetőségeket kínálnak az Ön online marketing céljainak megvalósításához.
Összefoglalás
A közösségi médiában történő organikus hirdetés vagy fizetett hirdetés gyakorlatilag minden olyan célkitűzést lefed, melyet egy üzleti vállalkozásnak el kell érnie: a weboldal forgalmának növelése, a márka ismertségének javítása, hírlevél feliratkozások, vásárlások számának növelése. Az üzlet növeléséhez a lehetőségek végtelennek bizonyulnak, ha egy jól definiált és sikeres közösségi média marketingstratégiát alkalmaz! A közösségi média nagyon összetett tevékenység, amit egy ember nem képes ellátni, ezért érdemes egy csapatra bíznia social média jelenlétét. A marketingsteps.hu csapata készséggel áll az Ön rendelkezésére, amennyiben további segítségre van szüksége a social médiával kapcsolatban.