Mikor vállalkozásunk számára blog bejegyzés készül a különböző közösségi oldalakra, vagy saját weboldalunkra, sokszor felmerül a kérdés:
Milyen is a jó Blog Bejegyzés?
A bejegyzés írás során sok fontos dologra kell figyelnünk, legyen szó blog bejegyzésről, termékleírásról, közösségi média (social media) bejegyzésről. Ezekre azért van szükség, hogy minél több kattintást, látogatót, hozzászólást, lájkot, megosztást, feliratkozót szerezzünk, mivel később belőlük lesznek a vásárlóink. A közösségi média bejegyzésekkel kapcsolatban egy specifikus cikk is készült.
Milyen marketing szempontokat kell betartani egy blog bejegyzés írásánál?
Fontos a frappáns, ráutaló, lehetőleg figyelemfelkeltő rövid cím.
Fontos a könnyen olvasható, nagy térközökkel rendelkező, tetszetős, átlátható, nyelvtanilag helyes szöveg.
Legyenek képek, vagy akár videók a postban.
Fontos, hogy az első 5-6 mondat minél érdekesebb legyen, hogy az olvasót további olvasásra ösztönözze.
Fontos a figyelem folyamatos fenntartása, akár wikipédiás érdekességeket is be lehet szúrni szövegdobozban.
Érdemes havonta akár 15-20 blog bejegyzést tenni, statisztikák szerint minél többet posztolsz annál több látogatód és ez által vásárlód lesz.
Szöveg hossza:
A szöveg hosszára is érdemes odafigyelni, a hosszú száraz és tömör szövegeket nem olvassák végig, ezért a 900-1200 körüli szószám az optimális választás blog bejegyzés vagy termék leírás esetén. A közösségi médiában sokkal kevesebb idő jut a látogatóra, így érdemes rövidebb 100 körüli maximális szószámmal dolgozni.
Szöveg tartalma:
Természetesen a tartalom is fontos, meg kell, hogy legyen a szöveg úgymond „haszna” az olvasó számára, részletesen írjuk le, amit a termékről, vagy szolgáltatásról tudni érdemes. Kínáljunk megoldás az olvasó problémájára. Az olvasónk igenis találja meg a számára fontos tartalmat a bejegyzés segítségével, ezáltal is növelve az oldalukon töltött időtartamot, ami keresőben is segíti a tartalmat jobb helyezésekhez jutni, ezáltal még több látogatót generálva a weboldalára.
Ezek a legfontosabb online marketing szempontok, melyeket a sikeres blog bejegyzés, vagy közösségi média felületeken történő bejegyzések közzététele során alkalmazni kell. Amennyiben további segítségre van szüksége szövegírással, blog bejegyzésekkel kapcsolatban vegye fel a kapcsolatot a Marketingsteps.hu profi csapatával.