Ahogy az előző blog szövegírásról szóló cikkben már ígértem, a facebook posztolás lesz a téma.
A facebook posztolás és a hirdetések nagyon fontosak, ma több millióan használják Magyarországon a közösségi médiát, és sok időt töltenek a felületén az emberek, amivel kapcsolatban készített egy kutatást az NRC. Emiatt is fontos hogy minél több leendő vásárlót elérhessük a facebookon keresztül. Egy sikeres vállalkozásnak rendelkeznie kell egy jó facebook oldallal a profit maximalizálás, valamint a sikeres online marketing tevékenység érdekében.
Itt több lehetőség is szóba jöhet.
Két fő típust különítünk el a facebook posztolás szempontjából:
-
A fizetett facebook hirdetés
-
A vállalkozás üzenő falán megjelenő posztok
A fizetett Facebook hirdetések:
A fizetett facebook hirdetések esetén nagyon fontos marketing szempont, hogy csak maximum 20% lehet a szöveg a hirdetésben, másképp a facebook nem fogadja el a hirdetést. Fontos szempont még, hogy figyelemfelhívó legyen (pl. frappáns cím), hiszen az a célunk, hogy minél több vevőt szerezzünk, ezért a hirdetést érdemes egyből egy elkapó oldalra irányítani (landing page) hogy feliratkozókat szerezzünk, akiket utána e-mailben kampányolhatunk, és végül értékesítsünk számukra. A hirdetés költséghatékonyságának növelése érdekében a fizetett hirdetésben lehetőség van célcsoport meghatározásra is, mindenképp használni kell, hogy csak azok a kattintások után fizessünk, akik valóban érdeklődnek is termékünk/szolgáltatásunk iránt. Ilyen célcsoportokat lehet, akár egyedi lista alapján is választani (pl. követők) vagy szegmentálhatunk lakhely, nem, érdeklődés, nyelv stb. szempontok alapján.
Facebook posztolás a saját oldalunkon:
A vállalkozásunk üzenő falán megjelenő cikkek, vagy posztok esetén is oda kell figyelnünk bizonyos online marketing szempontokra. A blogbejegyzés (link) írással kapcsolatos cikkben szereplő kritériumok is fontosak, de több képet kell, hogy használjunk. A szöveg ne legyen túl hosszú, a hosszú és tagolatlan szövegeket nem olvassák végig, egy poszton minimális időt töltenek az emberek. A facebookot főleg szórakozási céllal használják az emberek. A facebook posztás esetén érdemes 100-150 szó közötti bejegyzés hosszt használni. Nagy sorközöket használjunk, hogy kényelmes legyen az olvasása, akár viccesebben is írhatjuk a tartalmat, a lényeg hogy az olvasó jól szórakozzon, és ezután likeolja, megossza a posztunkat, de a legfontosabb, hogy kövesse az oldalunk.
A fizetett és organikus Facebook, közösségi bejegyzésekkel egy másik cikkünk is részletesen foglalkozik.
A facebook posztolás esetén lényeges még a # (hashtag), linkek, hangulatjelek, használata a címben vagy leírásban, így az olvasónk még olvasás előtt el tudja dönteni mivel kapcsolatos a bejegyzésünk.
Ezek a leglényegesebb online marketing szempontok, amelyeket alkalmazni kell vállalkozásunk sikeres facebook jelenlétéhez. Amennyiben további információra van szükséged a Facebook posztolás témájában, vedd fel a kapcsolatot a Marketingsteps.hu kiváló csapatával.