Az első 8 másodperc a legfontosabb a figyelem felkeltés szempontjából. Ilyen rövid idő alatt a nézelődők eldöntik, hogy az adott termék érdekli-e őket, vagy sem. Egy átlagos online fogyasztó kevesebb figyelmet fordít termékére, mint egy aranyhal a környezetére. Ennek következményeképp szükséges tudnia, miként lehet felhívni a figyelmüket ilyen rövid idő alatt.
Ahogy a technika fejlődik, a fogyasztók figyelme folyamatosan csökken, egyre nagyobb kihívást jelent a figyelmük felkeltése. A vállalkozások számára ez azt jelenti, hogy új marketing megoldásokat kell alkalmazni a fogyasztók eléréséhez. Ha 8 másodpercen belül nem kelted fel az érdeklődést, a vásárlók továbblépnek a következő oldalra.
A marketingben minden másodperc számít, itt van néhány tipp a figyelem felkeltés szempontjai alapján:
Szabja személyesre hirdetéseit!
A kommunikáció egyedi vásárlókra, vagy egyedi csoportokra szabása nagyszerű módja annak, hogy kiemelkedjen a környezetéből. A személyre szabott online hirdetési technikák és a személyre szabott promóciós e-mailek a legfontosabb taktikai elemek közé tartoznak melyek a vevőket vásárlásra készítik fel. Például néhány éve nyáron a Coca-Cola népszerű nevekkel szabta egyedire termékeit, mellyel 2% növekedést értek el 10 év hanyatlás után.
A fotók beszéljenek a termékről
Néhány iparágban egy hatalmas kép sokkal többet mond, mint amit szavakkal el lehetne mondani. Gondoljon például a cigis dobozokon megjelenő elrettentő képekre a betegségekről vagy a Mcdolnalds reklámjaira, melyek szintén egységes arculatúak és élvezetnek mutatják be a hamburgerevést. Ezek a képek erős érzelmeket keltenek a fogyasztókban. A termékével vagy szolgáltatásával kapcsolatban is érzelmeket kiváltó képeket közöljön.
A közösségi média tevékenység fokozása
Biztosan emlékszel az Old Spice kampányára 2010-ből „Legyen férfias illatod. Mert férfi vagy.” Az érdeklődés fenntartása érdekében az USA-ban több mint 180 videót készítettek a hírességek és a rajongók részvételével, melyeket a Youtube-on tettek közzé. A társaság Facebook és Twitter követőinek száma megnőtt, az értékesítésük pedig 125 %-kal emelkedett. 2010 végére az Old Spice lett Amerika első számú férfi tusfürdője. Mi a tanúság? A fogyasztók meghívása a kreatív médiakampányokban való részvételre, valamint a megfelelő visszajelzések küldése növeli az értékesítés eredményeit.
A figyelem felkeltés legyen egyszerű
Sok mondanivalója van? A kommunikációhoz használt szöveg részletes, valamint SEO céloknak megfelelően van optimalizálva. A valóság az, hogy a legtöbb fogyasztó nem akar hosszú szöveges hirdetéseket olvasni. Azok a kampányok, melyek túlbecsülik a fogyasztó olvasási hajlandóságát, összekeverik, elűzik az érdeklődőket. Használjon rövid, fülbemászó kifejezéseket, legyen visszafogott a szavak mennyiségével, és próbálja meg a tartalmat egy videóba vagy infografikába csomagolni. Az infografikákhoz van egy nagyon jó webes alkalmazás ami magyarul is tud draw.io. A telített, gyors tempójú online világban, egy egyszerű és letisztult kampány sokkal vonzóbb lehet a fogyasztó számára.
Hirdetési erőfeszítései az első nyolc másodpercig kell hogy tartsanak. Ennyi idő alatt a fogyasztók döntenek arról, hogy vásárolnak-e. Ez után a vásárlási hajlandóság drasztikusan lecsökken.
Nagyon szép munka , nagyon jo és könnyen kezelhető, ami nagyon fontos , hisz nincs tulbonyolitva de minden megtekinthetö egyszerüen – precizen
Köszönjük!